Barn som utforskar making

Livesänd föreläsning: Making + Funkis = Sant

Välkommen till en webbsänd föreläsning, inklusive hands-on tips med skapande material och verktyg, för dig som arbetar specialpedagogiskt i grundskola och gymnasium.

Att bygga, skapa och testa och nånting själv bekräftar och möjliggör för individer. ”Making” har blivit populärt såväl inom museer, bibliotek och i skolan. Vid denna inspirationskväll för specialpedagoger introducerar vi tankesättet kring “making” och visar kopplingar och ingångar till arbetet för personer med funktionsvariationer.

Det blir en lärorik och spännande kväll där vi visar hur museet kan användas som resurs i era verksamheter, tillsammans med de två experterna Sophie och Jannike och Tekniska museets pedagoger.

Föreläsare

Sophie Landwehr Sydow, är doktorand på Södertörn och Stockholms Universitet, som utforskar maker-rörelsens betydelse för samhället.

Jannike Nejman Sobin, är utbildad specialpedagog med spetskompetens inom autism och ADHD, biträdande rektor för bl.a elevhälsan på Hillelskolan.

Föreläsningen är gratis.

Den vänder sig främst till lärare eller på annat sätt aktiva inom skolan, men alla är välkomna.

Mer information om hur du deltar finner du här