Samarbeten och sponsorskap
Som samarbetspartner till Tekniska museet förenar du affärsnytta med samhällsengagemang. För er del kanske det handlar om en långsiktig rekryteringsstrategi eller ett behov att kommunicera med nästa generation om verksamheten och varumärket. Tillsammans arbetar vi mot ett gemensamt övergripande mål – att få fler unga att intressera sig för naturvetenskap och teknik.
Huvudpartners
Närmare 400 000 nyfikna barn och vuxna kommer till Tekniska museet varje år för att se, känna på och förstå tekniken i samhället.
Hälften av besökarna är barn och ungdomar, som tillsammans med sin familj eller med sin skolklass upplever vår verksamhet via skolvisningar, guidade visningar eller genom att upptäcka våra attraktioner på egen hand.
Samarbetsformer
- Monetär sponsring – en affärsöverenskommelse där sponsorrättigheterna står i paritet till sponsorbeloppet. Se mer om vårt erbjudande nedan.
- Barter – det vill säga varor eller tjänster som byts mot sponsringsrättigheter.
Det går även bra att ge bidrag till Tekniska, detta är avdragsgillt för företag.
Sponsringssamarbete – vårt erbjudande
Tekniska museet erbjuder sina samarbetspartners attraktiva, skräddarsydda förmåner och en spännande och annorlunda mötesplats. Vi har olika nivåer där förmånerna står i paritet till sponsorbeloppet.
- Ett varumärkesbyggande associationsvärde till Tekniska museet.
- En arena för att skapa relationer med och möjligheter att kommunicera direkt med barn och ungdomar, barnfamiljer och skola.
- Tillgång till en spännande, innovativ mötesplats för kundevent och kick-offer, middagar, bolagsstämmor, presskonferenser och kreativa workshops.
- Belysa teknik på ett pedagogiskt och intresseväckande sätt, som skapar oförglömliga upplevelser hos museets besökare.
- Rekryteringsevent för studenter – gemensamt med våra övriga partner.
- Som samarbetspartner exponeras ni mot en stor och attraktiv publik, både på Tekniska museet och genom våra digitala kanaler.
- Vi är stolta över våra samarbetspartners och berättar gärna om samarbeten i våra kanaler.
- Vi kan hjälpa er med kreativa idéer om hur ni kan involvera era kunder i samarbetet med oss.
- Vi kan förmedla erbjudanden till våra besökare och på olika sätt hjälpa till att driva försäljning som känns relevant för samarbetet.
Kontakt och mer information
Senast uppdaterad 17 oktober 2024.