No description found for the image insta_V0A1373

Hur ser din livboj ut – konstworkshop

Makerlabbet, Tekniska

Hur ser din livboj ut?

En workshop som försätter besökare i en upplevelse som speglar årets skulptur på Kungliga Djurgården Life Rings från konstnärsduon Elmgreen & Dragset.

Life Rings har förvärvats av Prinsessa Estelles Kulturstiftelse och är det andra permanenta verket i den blivande skulpturparken på Rosendalsområdet. Konstverket, som består av ett kluster av livbojar i stål sammanlänkade i en åtta meter kedja, är placerad vid promenadstigen intill Djurgårdsbrunnskanalen mittemot Sjöhistoriska museet.

När: Varje onsdag och söndag med start från och med 13 juni klockan 15.00
Var: Makerlabbet, Tekniska

Ingen föranmälan krävs. Workshopen är ytterligare en upplevelse som ingår i din entrébiljett.

I filmen nedan kan du se Melinda Khoo, konstfacksstudent,  introducera workshopen som har tagits fram tillsammans med henne, Tekniska och Prinsessa Estelles Kulturstiftelse.

Elmgreen och Dragset

Den internationellt framstående dansk/norska konstnärsduon Michael Elmgreen och Ingar Dragset är verksamma i Berlin och har arbetat tillsammans sedan 1995. Deras konst utgår från vardagliga objekt och de utforskar vad som händer när föremålen, tagna ur sitt sammanhang, placeras i en ny kontext. Genom att presentera det igenkännbara på ett oväntat och överraskande sätt skapas en ny innebörd och vår traditionella tolkning förändras.