Mingel där en del personer är suddiga och i bakgrunden syns tre personer prata i en cirkel.

Lärarmingel med fortbildning i Micro:bit

Hjärtligt välkomna till Tekniska museet och en härlig kväll fylld med gott att äta, härligt mingel och en chans att lära sig mer om möjligheterna med programmering.

Under våren har Tekniska museet tillsammans med Skolverket bedrivit kurser inom programmering, bland annat med fokus på Microbit. En chip-dator som med enkla medel låter användaren ta sin programmering till en ny nivå.

Vi vill nu erbjuda samtliga skolor som deltagit i Maker Tour- Programmering i skolan en chans att helt gratis förvärva dessa kunskaper samtidigt som vi firar av terminens fina samarbeten. Samtliga lärare som deltar antingen fysiskt eller digitalt, får också en gratis gåva i form av Microbits som skolan fritt får disponera i sin undervisning. Desto fler lärare som anmäler sig, desto fler Microbits till skolan!

Samtliga lärare får också chansen att själva göra ett gratis studiebesök hos oss, på en tid som passar dem själva.

För den som saknar möjlighet att delta fysiskt kommer vi även att erbjuda två digitala tillfällen.

4/5 kl. 16.00 – 17.00 Digitalt

Sista anmälningsdag 2/5

11/5 på Tekniska museet

Mingel och mat från klockan 16.00. Inspirations föreläsning och demonstration kl 17.00-18.00.
Sista anmälningsdag 4/5

12/5 på Tekniska museet

Sista anmälningsdag 4/5

18/5 kl. 16.00-17.00 Digitalt

Sista anmälningsdag 17/5

Anmäl er via formuläret nedan.

Senast uppdaterad 27 april 2022.