No description found for the image escape-room-subject-hello-1600x600

Teknikens hemligheter

I utställningen, Subject: Hello, visar vi hur människor har kommunicerat med varandra senaste 200 åren. Bland föremålen gömmer sig även ett äventyr som kräver list och hunger för äventyr. Avslöja Teknikens hemligheter och lås upp skattkistan som gömmer sig i utställningen.

Från optiska telegrafen till dagens uppkopplade samhälle

Subject:Hello utgår från vår allra mest vardagliga teknik – mobiltelefonen, och en uppkopplad värld som vi vant oss vid att ständigt ha i fickan. Med över 600 föremål ur samlingarna kan du upptäcka hur tekniken utvecklas och fungerar – från 200 år gamla binära system för optiska telegrafer till framtidens supersnabba uppkoppling för människor, robotar, bilar och andra smarta prylar.

Kluriga gåtor och ett roligt äventyr

Lär dig mer om hur teknik har använts för att kommunicera i ett roligt äventyr där du tillsammans med vänner och familj får lösa en serie knepiga gåtor, kluriga pussel och ledtrådar som gömmer sig bland föremålen. Utforska och upptäck på ett alldeles unikt sätt telekommunikationens historia och innovationer. Teknikens hemligheter är ett roligt äventyr som kräver både list och samarbete. Svaren döljer sig bland innovationerna på hyllorna. Har du vad som krävs för att öppna kistans lås?

No description found for the image subject-hello

Subject:Hello

Upplev en föremålstät och interaktiv utställning där nutid kopplas ihop med historia och framtid.

Om Subject: Hello

Senast uppdaterad 16 oktober 2023.