Vanliga frågor om biljetter, årskort och bokning

Vi har bytt biljettsystem på Tekniska museet. Och som vanligt skapar det nya frågor – både för oss och för våra besökare. Förhoppningsvis kan vi ge direkt svar på några av de vanligaste frågorna här nedan.

Jag har rabatterat pris, kod eller en fribiljett. Behöver jag boka min biljett online?

Rabatterade priser och fribiljetter löses in i entrékassan, du ska inte förboka biljett om du har fribiljett eller rabatt.

Frågor om årskort

Vad har hänt med mitt årskort under tiden museet varit stängt?

Årskorten har börjat gälla igen från och med öppningen 26 februari. Den tid vi har varit stängda, det vill säga fyra månader, läggs till giltighetstiden på redan inköpta årskort och presentkort.

Förut kunde man betala sitt medlemskap varje månad via autogiro – men nu hittar jag inte den möjligheten längre?

Det går inte längre att teckna nytt årskort via autogiro.

Går det att uppgradera sin entrébiljett till ett årskort?

Nej, det går inte längre. I och med vårt nya biljettsystem har den möjligheten försvunnit.

Jag tror att jag har ett årskort sedan tidigare. Hur kan jag kontrollera giltighetstiden på det?

Om du redan har ett årskort köpt innan 26 februari 2021: Logga in i vårt tidigare system för att kontrollera giltigheten innan du köper ett nytt. Här kan du logga in för att kontrollera giltigheten (längst upp i högra hörnet)

Om du redan har ett årskort köpt efter 26 februari 2021: Sök på ”Årskort”, ”Tekniska”, ”årskort Tekniska” eller på entren@tekniskamuseet.se i din mejlkorg. I bokningsmejlet hittar du en länk till årskortet och där kan du se hur länge kortet är giltigt.

För några som köpte årskort precis när vi öppnade igen 26 februari skrevs giltighetstiden över. Om du är en av dem, kontakta oss så gör vi en manuell förlängning. Mejla entren@tekniskamuseet.se eller ring 08-4505670.

Om man köpt ett årskort nu – hur hittar man det igen om åtta månader, nu när det inte finns något plastkort?

Du hittar det genom att söka i din mejl på ”Årskort”, ”Tekniska”, ”årskort Tekniska” eller på entren@tekniskamuseet.se i din mejlkorg . I bokningen hittar du en länk till årskortet. Du kan också logga in på vår bokningssida en bit in i bokningen med hjälp av din mejladress + lösenordet som du hittar i samma mejl.

Hittar du det inte? Vi kan alltid lokalisera ett köpt årskort i vårt system. Kontakta entren@tekniskamuseet.se, så hjälper vi dig.

Jag har en gammal/felaktig/ogiltig/ingen mejladress kopplad till mitt årskort och kan därför inte boka via nätet. Hur går det att lösa?

Hör av dig till entren@tekniskamuseet.se, eller ring 08-4505670 så hjälper vi dig att lägga in korrekt e-postadress. Skriv för- och efternamn samt födelsedatum också så hittar vi dig lättare.

Hur gör jag om mitt barn inte har en egen e-postadress när ni kräver unika e-postadresser för alla årskortsinnehavare, även barn?

För att kunna köpa ett digitalt årskort online behöver varje innehavare en unik e-postadress. Anledningen är att en unik e-postadress behövs i systemet för att skapa din profil och därigenom kunna identifiera dig nästa gång du vill förnya ditt årskort.

Skapa en e-postadress åt ditt barn hos önskad leverantör.
Om du inte har den möjligheten går det att köpa ett årskort för ditt barn i entrén på museet.

 

Senast uppdaterad 19 oktober 2021.