No description found for the image unreal-engine-5-spelutveckling-1600x600

Bild: Unreal Engine

Grundkurs spelutveckling: Level – Unreal Engine

Tekniska museet, Museivägen 7, Norra Djurgården. Buss 69 till Museiparken

Är du över 12 år och vill lära dig att koda och skapa spel? Den här kursen är till dig som vill fokusera på designa och koda levels i ett spel, skapa landskap och ljussättning. En grundkurs i Unreal Engine kan bli ditt första steg mot en framtida karriär inom spelutveckling.

I denna kurs får du lära dig grunderna i hur du använder plattformens spelutvecklingsverktyg, med många praktiska övningar. Kursen arrangeras i samarbete med Peter Ekorre och yrkeshögskolan FutureGames, en av Sveriges ledande utbildningar för spelutvecklare.

FutureGames i vitt mot svart bakgrund

Praktisk information och anmälan

Ålder: från 12 år
Tider: 10.00-15.00
Datum: 18 – 19 februari
Pris: 900 kr, betalas i samband med anmälan.
Ta med: Mellanmål och egen lunch, som vi äter tillsammans. Ta även med egen dator, stationär dator går bra (ta med skärm/tangentbord) även hörlurar och egen datormus.

För att gå grundkursen behöver du

1. En egen dator, stationär dator går bra. Här är kraven för att Unreal engine ska fungera på datorn
  2. Skapa ett konto
  3. Ladda ned Epic Games Launcher.
  4. Ladda ner Unreal Engine 4 (det är 4 som gäller inte 5) från Epic Games Launcher i datorn innan kursen börjar.
  5. Se till att Unreal Engine är installerat till senaste version.
  6. Testköra programmet Unreal Engine. (För att kunna starta UN4 starta först Epic Game Launcher).
  7. Goda kunskaper i engelska

Kursinnehåll

• Spelmotorns grunder
  • Landskap
  • Ljussättning
  • Foilage
  • Materials: färger och landskapsmaterial
  • Att tänka på när man designar en level
Vi håller i kurser för barn och ungdomar på helger och skollov. Lär dig att programmera, utveckla spel eller producera ett TV-program i vår studio.

Senast uppdaterad 19 januari 2023.