No description found for the image future-games-1600x600

Testa nästa generationens spel med Futuregames

Tekniska museet, Museivägen 7, Norra Djurgården. Buss 69 till Museiparken
Barn 0–6 år gratis. Från 7 år: 150 kr

Med nästan 25 års erfarenhet har Futuregames konsekvent rankats som en av de bästa spelutbildningarna i världen och våra studenter utgör 14% av den svenska spelindustrin som arbetar med spelkonst, design, programmering, Q&A och marknadsföring.

Spela på dina villkor

På lördagen ska Futuregames team designa, programmera och skapa engagerande och tillgängliga spelupplevelser med speciella kontroller från Xbox så att ännu fler kan uppleva spelupplevelser på plats.

Xbox Adaptive Controller Xbox  är främst designad för att möta behoven hos spelare med begränsad rörlighet. Spela på dina villkor. Oavsett hur mycket du har spelat, eller lite, eller kanske har du inte alls har spelat tidigare, så är detta ett magiskt tillfälle att prova på.

När: 22 oktober
Var: Play Beyond Play, robotlabbet (längst in), våning 4
Tid: kl. 13.00 – 16.00

Senast uppdaterad 19 oktober 2022.