No description found for the image lost-in-random-spel-pbp

Nya spel att testa i Play Beyond Play

Tekniska museet, Museivägen 7, Norra Djurgården. Buss 69 till Museiparken
Entrébiljetter köps online.

Gamer rejoice – nu har vi ytterligare 3 nya spel du kan prova i Play Beyond Play. Utmana en kompisarna, familjen eller kör solo och kliv in en totalupplevelse med spelstationer och fantasifulla spelmiljöer.

De tre nya spelen som går att testa är; Lost in Random, Shelter 3 och Metroid Dread.

Lost in Random

Välkommen till Lost in Random, en mörk och skruvad saga där allt kan hända med tärning. Tillsammans, med din följeslagare Dicey, kommer du att slåss mot skräckinjagande motståndare när du reser genom de sex skuggiga rikena av Random på ett uppdrag för att rädda din syster från en ond drottning. Samla mynt på din resa och byt ut dem mot kraftfulla kort. Kasta sedan Dicey för att frysa tiden i dödlig tärningsstrid och spela dina kort för att släppa lös formidabla attacker, förmågor, kombinationer och mer. Följ med Even och Dicey in i ett mörkt underland där bara de modiga överlever – är du modig nog att anta utmaningen? Missa inte det här roliga spelet på Play beyond Play,

Shelter 3

Som nybliven mamma måste du skydda din kalv, men du måste också ta ansvar för hela flocken när matriarken ber dig hjälpa henne med en viktig resa. Res genom bortglömda platser och välj vägar när du går i denna känslomässiga resa där visdom och empati spelar en roll. Ett roligt, grubblande och känslosamt spel – ett måste för alla som älskade shelter 1 och 2.

Metroid Dread

Samus Aran är galaxens mest legendariska prisjägare, men snart kommer hon att påbörja ett uppdrag som inte liknar något annat som hon har slutfört tidigare. Metroid Dread är en direkt uppföljare till Metroid Fusion från 2002 och i det här spelet tar sig Samus till en mystisk, avlägsen planet där hon jagas av ett nytt, farligt och mekaniskt hot som går under namnet E.M.M.I. Vi välkomnar alla nyfikna, action-lovers och single shooters gamers till att prova spelet!

Om Play beyond Play

Dataspelsutställningen Play Beyond Play är ett helt våningsplan med spelupplevelser – 1 000 kvadratmeter stort. Vi har skapat en upplevelse där du inte bara kan prova dina favoritspel och utforska spelhistorien, utan också kliva in i och låta dig omslutas av spel. Utställningen uppdateras med nya spelupplevelser med jämna mellanrum – så håll utkik så kanske ditt favoritspel finns hos oss.

Utställningen är öppen alla dagar från kl 10.00 – 22.00.

Läs mer om utställningen

Senast uppdaterad 4 mars 2022.