ett kollage av 4 spel som visar en animerad värld, pojke med gul tröja och robot med superkrafter.

Testa nya spel i Play Beyond Play

Du köper entrébiljett online

Lördagen den 20 november bjuder vi in alla gamers till Play beyond play för att testa fyra nya spel; Tailwhip, Feberdröm, Jet Eats och The legendary stardust Cowboy.

Från Beckmans designhögskola presenterar 16 studenter de fyra nya spelen under namnet ”Enter the Metaverse”.

Spelen är skapade i Unity, kontrollerna är konstruerade i Python med Circuit Playground och monterlösningarna har gjorts med Tekniska Museets laserskärare. De fyra spelen handlar om allt från illasinnade skotrar till utmanande framtidsyrken och de flesta tillåter 2 spelare att samarbeta! Så vad väntar du på? Ta med familjen eller en vän på lördag.

Var: Play Beyond Play
När: 20 November
Tid:
13 -18

Vad menas med metaverse?

Metaverse är ett begrepp som myntades 1992 av Neal Stephenson i romanen Snow Crash, där människor i formen av digitala avatarer interagerar med varandra och olika typer av datorprogram. Idag används begreppet för att delvis beskriva den nutid vi lever i, men kanske framförallt utforska den framtid vi är på väg till, där gränsen mellan det fysiska och digitala suddas ut allt mer.