nintendo-switch

Nintendo kommer till Tekniska museet

Tekniska museet, Museivägen 7, Norra Djurgården. Buss 69 till Museiparken
Aktiviteten ingår i entrébiljetten som köps online.

Nu har du chansen att vara först av alla och testa nya Nintendo Switch Sports som lanseras 29 april på Tekniska. Lanseringen sker överallt runtom hela Europa och mellan den 29 – 1 maj kan du testa din skicklighet inom fotboll, badminton, svärdfäktning, tennis, bowling och volleyboll.

Rör på dig, spela, och ha kul med Nintendo Switch Sports

Se till att få en aktiv valborg fylld av roliga sportupplevelser som passar alla när Nintendo Switch Sports gästar Zero City på Tekniska museet, fredag den 29 april till och med söndag den 1 maj! Rör på dig med rörelsekontroller! Samla vänner och familj- det är dags att visa vem som är bäst när du svingar, sparkar och smashar dig fram till segern i sex olika sporter. Vem som helst kan vinna och alla kan vara med! Spela fotboll, volleyboll, bowling, tennis, badminton eller chambara (svärdfäktning) med lätta rörelsekontroller som gör det enkelt för vem som helst att hoppa in. Kontrollerna hjälper dig bli aktiv och låter dina rörelser i verkligheten användas i spelet. Den ultimata sportsamlingen är tillbaka med Nintendo Switch SportsEn ny del i Wii Sports serien!

Din favoritsport får nytt liv digitalt!

Fotboll – Fäst en Joy-Con kontroll på benet för att sparka en gigantisk boll. Vem kan göra flest mål på straffar?

Tennis – Stoppboll, lobb, topspin eller backspin? Överlista vänner eller familj när du svingar kontrollen som ett racket för att utföra olika tennismanövrar. Svinga och slå!

Volleyboll – Serva, passa och smasha bollen till marken på motståndarens planhalva, med eller mot en kompis.

Bowling – Använd Joy-Con kontrollen för att lägga den perfekta skruven. Fäll alla käglor och slå strike efter strike!

Badminton – Slå fjäderbollen fram och tillbaka över nätet och släpp lös kraftfulla smashar när du svingar din kontroll som ett badmintonracket.

Chambara – Greppa ditt virtuella svärd med båda händerna och svinga mot motståndaren. Men glöm inte att försvara dig också! Vem kan hålla sig kvar på plattformen längst?

Rör på dig, spela och ha kul med Nintendo Switch Sports på Tekniska museet!

Senast uppdaterad 28 april 2022.