Barn arbetar i 3D-programmet Blender.

Grundkurs i digital filmproduktion – Blender

Tekniska museet, Museivägen 7, Norra Djurgården. Buss 69 till hållplats Museiparken
För barn och ungdomar från 11 år

Är du intresserad av att producera filmer och animera i 3D? Då är denna kurs för dig. Lär dig använda Blender – ett mångsidigt, öppet och helt kostnadsfritt program som har allt som behövs för hemproducerade filmer och kortfilmer så som NextGen, Spring och Tears of Steel. Blender backas och används av företag som Valve, AMD, Google, NASA, Rovio och hittas i över hundra studios på grund av dess tillgänglighet och öppna format.

Under två intensiva dagar får du en introduktion till Blender där du får lära dig att använda programmet för att skapa en kort animation.

Kursen arrangeras i samarbete med Michael Arenander (Taumich Productions) och föreningen KTH 3D Graphics.

Har du redan gått en grundkursen? Läs mer och anmäl dig till fortsättningskurs i Blender här.

Antal deltagare: max 15
Ålder: från 11 år
Pris: 800 kronor

Deltagarna tar med egen lunch och mellanmål, vi äter tillsammans.

Anmäl dig till kursen