animerad katt som sitter framför en dator

Omslutande spelupplevelser med Stockholms universitet

Tekniska museet, Museivägen 7, Norra Djurgården. Buss 69 till Museiparken

Vad sägs om en totalupplevelse med spelstationer, fantasifulla spelmiljöer och omslutande spel från Stockholms universitet? 14 – 15 januari kan du testa nya spel, mingla och ställa alla frågor du har om spelutveckling, men också utforska en hel våningsplan av datorspelsupplevelser i utställningen Play Beyond Play.

Demo stage – omslutande spelupplevelser med Stockholms universitet

Studenterna på spelprogrammet vid Stockholms universitet behöver din hjälp att speltesta sina spel. Hela sex datorspel kommer att ställas ut och du kommer få träffa utvecklarna bakom, mingla med spelstudenterna, ställa frågor om spelutveckling och om hur det är att studera på Stockholms Universitet. Kanske är det du som demar nästa gång?

När: 14 – 15 januari
Tid: 12-17

Vad är Demo stage?

Utforska, testa, ge feedback och var en del av utvecklingen när forskare, experter och studenter visar allt från banbrytande forskning till helt nya omslutande upplevelser. Tekniska välkomnar besökare att få vara först med att prova ny teknik och innovationer inom spel, rymd och hållbarhet. Våra Demo Stage arrangeras tillsammans med våra samarbetspartner och först ut 2023 är grymma spelstudenterna från Stockholms universitet.

Senast uppdaterad 20 december 2022.