Två flickor och en filmkamera

Lovkurs i Studion – gör TV och radioprogram

Är du mellan 11–14 år och nyfiken på hur medier och nyheter fungerar? Prova på att vara reporter, nyhetschef eller fotograf i en autentisk studiomiljö.

På ett lekfullt och enkelt sätt arbetar vi med kritiskt granskande, objektivitet och medvetenhet, som ständigt är aktuellt i vårt alltmer brusande mediesamhälle. Är allt som cirkulerar i nyheterna sant? Under inspirerande dagar skapar vi tillsammans tv, video och poddradio. Det blir reflekterande arbete med mycket skoj i Studion på Tekniska museet

Häng med på en häftig upplevelse som öppnar dina ögon.

Praktisk information

Du deltar i kursen utan vuxna eller andra familjemedlemmar. Ta med mellanmål och egen lunch som vi äter tillsammans.

Datum: 28 feb – 2 mars
Ålder: 11 – 14 år
Tid: 10.00 -15.00.
Pris: 1 350 kr, betalas i samband med anmälan

Vi håller i kurser för barn och ungdomar på helger och skollov. Lär dig att programmera, utveckla spel eller producera ett TV-program i vår studio.

Relaterat innehåll

två tjejer sitter bredvid varandra
Kurser
8+

Senast uppdaterad 19 januari 2023.