No description found for the image emma-larsson-skulpturrobot-1900x600

Lek och lär med Maker Tour efter konstvandring

Tillfället har passerat.

Tornados, vattenvirvlar och extrema stormar är inspirationen bakom skulpturerna som du kan uppleva utomhus och helt gratis i sommar i Alice Aycocks utställning, som arrangeras av Prinsessan Estelles Kulturstiftelse. Du hittar dem längs med den nya promenadvägen mellan Tekniska museet och Rosendals Trädgård. Varje dag, till och med 27 september, kan du följa med på en gratis konstvandring  kl 13.00, arrangerad av stiftelsen.

Skapa egna konstverk

Konst gjord med roboten Sphero

Vid två tillfällen, 12 och 20 augusti, kommer dessutom Tekniska museets Maker Tour-pedagoger att stå redo efter den allmänna visningen för dig som vill skapa med spännande material. Med inspiration från konstvandringen du precis gått får du testa på att skapa egna konstverk med 4Dframe eller måla med roboten Sphero, som styrs från en surfplatta.

Så kom, lek och lär med oss!