No description found for the image vatten-pa-mars-1900x600-1

Framtidens lustfyllda lärande i en fygital värld

Teknik och wow-upplevelser kan hjälpa till att fånga elevers uppmärksamhet i en allt mer ”fygital” värld. Häng med när Tekniska museet tillsammans med forskare, pedagoger och en astronaut diskuterar sju nycklar till framtidens lärande den 23 november som ett spår i internetdagarna.

För att lösa framtidens stora utmaningar krävs kunskap och nya perspektiv. Översköljda av digitalt innehåll men samtidigt utan svar på framtidens viktigaste frågor behöver vi skolan, museerna och meningsfulla fritidsaktiviteter mer än någonsin. Men hur ska lärandet vinna kampen om uppmärksamhet när konkurrensen från klipp med kattungar, filterbubblande fakta, träffsäkra memes och väl koreograferade dansduetter blir allt hårdare?

Tekniska museet leder ett spår för alla som i någon form arbetar med lärande och kunskapsförmedling. Med praktiska workshop-sessioner, spännande exempel och inspirerande gäster tittar vi på sju nycklar till framtidens lärande och knäcker tillsammans koden för att lyckas skapa minnesvärda, upplevelser av lustfyllt lärande.

Och självklart bjuder Tekniska också på djupdykningar i teknikhistorien. Med hjälp av vår flygande reporter Freddy tar vi oss djupt ned i museets underjordiska gömmor och hemliga magasin i jakten på hur tekniken tog oss hit där vi står idag – superuppkopplade och med oändliga möjligheter att forma vår framtid om vi bara har kunskapen, kreativiteten och nyfikenheten som krävs för att lösa världens stora frågor. Och det ska vi göra… när vi kollat klart på kattungarna då alltså.

Bland gästerna: Erika Charbonnel (Kairos Future), Christer Fuglesang (astronaut), Karim Jebari (framtidsforskare), Philippe Longchamps (Sveriges bästa lärare 2020), Maja Neiman (IVA), Sara Bruun (lärare, föreläsare, sommarpratare, bloggare) och Paula Fenjima Manrique (gamer, föreläsare, tv-profil och spelkonsult).

Läs mer och säkra din biljett här

Om Internetdagarna

Internetdagarna är en tvådagarskonferens och arrangeras årligen av Internetstiftelsen. Den 23 november medverkar Tekniska. Missa inte ett unikt tillfälle att få bredda ditt digitala perspektiv.