Vi söker Content Creator och Grafisk formgivare
Vill du vara med och ta en ny position för Tekniska museet i Stockholm? Vi är på en förändringsresa och söker nu en engagerad och kreativ Content Creator och formgivare som vill bli en del av vårt team för Kommunikation och Marknad. Du kommer att ansvara för innehållsproduktion och formgivning för olika enheter där arbetsuppgifterna innefattar produktion av innehåll, layout, originalarbete och bildhantering, skapa kampanjmaterial – för både digitala och analoga plattformar.
Rent praktiskt innebär arbetet:
- Utifrån framtaget nytt grafiskt manér göra ut grafiskt material som kommunicerar vårt varumärke på ett tydligt och engagerande sätt.
- Implementera kommunikationskoncept i kampanjer och marknadsföringsmaterial i samarbete med resten av avdelningen
- Hantering av bilder för att säkerställa en enhetlig och professionell visuell identitet.
- Producera innehåll till olika digitala kanaler i samarbete med resten av avdelningen.
- Produktion av kampanjenheter utifrån framtaget kommunikationskoncept enligt grafisk manual
- Ansvara för formgivning och produktion av olika marknadsföringsmaterial.
PDF, inhousematerial, wayfinding, tryckmaterial samt annonsering och content i sociala medier med mera.
Profil
- Relevant utbildning inom contentproduktion eller grafisk formgivning
- Behärskar de senaste verktygen och programmen inom grafisk formgivning och bildredigering.
- Goda kunskaper inom Adobe CC (Photoshop, InDesign, Illustrator, Acrobat) och Microsoft Office.
- Kunskap och teknisk förståelse i programvaror inom rörlig- och digital produktion såsom Premiere Pro och After Effects
- God förståelse för sociala medier och produktion av innehåll till dessa kanaler
- Väl utvecklad förmåga att arbeta målgruppsfokuserat.
- Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en lagspelare inom teamet.
- Kommunikativ och förmåga att presentera och förklara designidéer.
- Strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt
- Om du även kan illustrera och har erfarenhet av att arbeta med AI verktyg är det extra meriterande
Om Tekniska
Tekniska är Sveriges tekniska museum. De senaste åren har Tekniska tagit stora kliv in på upplevelsemarknaden där lustfyllt lärande och edutainment är centralt. Under 2019 hade Tekniska nästan 400 000 besökare, varav mer än hälften var barn och unga. Museet erbjuder en fantastisk helhetsupplevelse där målet är att välkomna 500 000 besökare per år. Museet har inlett en stor förändringsresa med en ny vision: Innovationslust för en hållbar framtid. Vi arbetar för att bredda målgrupperna och vi har öppet alla dagar kl 10-22. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund samt olika funktionsvariationer hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att utveckla dina färdigheter och bidra till vår organisation genom din kreativitet och expertis.
Tjänsten är ett vikariat på 100% i 20 månader, vi har ambitionen ha rätt person på plats i slutet av året.
Mejla din ansökan med personligt brev och CV till:
rekrytering_kommunikation@tekniskamuseet.se
Ansök redan idag
Vikariatet tillsätts efter att vi hittat rätt kandidat och vi intervjuar löpande.
Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund samt olika funktionsvariationer hos personalen. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.
Så behandlar vi personuppgifter
För att Tekniska museet ska kunna hantera din ansökan som du skickat in, genomföra intervjuer och fatta beslut i ett rekryteringsförfarande måste vi behandla vissa personuppgifter. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår Integritetspolicy.
Vid frågor kontakta
Julia Olderius
Chef Kommunikation och Marknad
julia.olderius@tekniskamuseet.se
Senast uppdaterad 25 augusti 2023.